Principe 5 - PERFECTIE

Heb je een echte verbetercultuur? Dan is in je organisatie de pr, boekhouding en vooral je innovatie ook lean. Met dit principe is je bedrijf één bonk innovatie. Je bent continu aan het verbeteren. Met klanten en leveranciers door medewerkers.

Organisaties werken hierdoor slimmer, niet harder, en doen zoveel mogelijk samen met de klant en leverancier. Het klinkt gek, maar bedrijven blijken zo op een makkelijker manier steeds meer werk te verzetten. LEAN in de praktijk is echt mensenwerk. Als je verder in dit proces bent, ben je iedere dag bezig met slimmer werken.

Lean smaakt naar meer – je bedrijf blijft bezig met verbeteren (PERFECTIE)


De tijd die je hierdoor bespaart, gebruik je natuurlijk niet om stil te zitten. Die gebruik je om de eerste stappen steeds opnieuw te doorlopen zodat je steeds sneller, effectiever en plezieriger voor de klant of patiënt kunt werken. En zo komen we bij het laatste onderdeel van de LEAN filosofie:

Blijf bezig met verbeteren en ga steeds opnieuw in gesprek met klanten, cliënten of patiënten over je leveringen en diensten van dat moment. Je gaat ook aan de slag met leveranciers. Jij bent hun klant en door ze te vertellen over jouw waardebepaling en nieuwe manier van werken breid je de waardeketen uit buiten je organisatie. Je leert van elkaar.

Ben je lean? Dan excelLEER je van elkaar in de praktijk.


>> Mis de gratis Lean Quick Start Guide niet



"bedrijven blijken zo op een makkelijker manier steeds meer werk te verzetten"